ПРО СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ

Актор повинен постійно розвивати спостережливість, виробляти в собі активне сприйняття навколишнього світу. Зовнішність людей, що нас оточують, їхню ходу, тембр голосу, жести, манеру виражати почуття, сміх, посмішку, злість і т.д., усе це актор повинен уловлювати і запам’ятовувати. Та не тільки люди і їхні взаємини, але й увесь навколишній світ у його безмежній розмаїтості має бути предметом гострого сприйняття і спостереження: кольорів і фарб, тварин і машин, спеки і холоду – ніщо не повинно проходити повз увагу актора, він має вбирати в себе все, що його оточує, створювати запас знань і відчуттів, без яких не може бути художника.

Готуючи себе, до роботи над роллю, актору слід насамперед мати начебто той запас сировини, з якої в процесі репетиційної роботи буде відливатися в потрібну форму задуманий художній образ. Нагромадження ж цієї сировини, створення запасу, звідкіля ми будемо черпати матеріал, необхідний для формування образа, відбувається за допомогою творчих спостережень.